امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پیام رسان های فوری مانند تلگرام، وایبر و واتس اپ به نوعی شبکه های اجتماعی جدیدی هستند که دوباره پیام رسان ها را به رونق پیشین بازگردانده اند. استفاده از این پیام رسان های جدید بر روی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت توانسته است طیف گسترده ای از مخاطبان را جذب نماید. این پیام رسان های مبتنی بر موبایل می توانند در صورت رعایت قواعد زیر در افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو نقش مهمی داشته باشند.

اسقبال از پیام رسان های فوری در ایران با یاهو مسنجر آغاز شد. اما امروز، پس از مهاجرت از وایبر، سهم پیام رسان فوری تلگرام نسبت به سایر پیام رسان های موبایلی و چند سکویی (بر روی اندروید، آیفون، ویندوز موبایل، وب و دسکتاپ) مانند واتس اپ، تانگو، لاین و وایبر در جذب مخاطب بسیار بیشتر است. از آنجا که محتویات تلگرام توسط موتورهای جستجو قابل مشاهده نیست، مهمترین شیوه برای افزایش رتبه کسب و کار از نگاه موتورهای جستجو انتقال کاربران از کانال و ربات تلگرام به سوی سایت است. رعایت نکات زیر می تواند باعث افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان از سایت شود.

کارهایی که باید انجام شود

۱- یک شکل:همه پست ها از لحاظ فرم و رنگ و شکل متن یکسان باشند.
۲- استفاده از تصاویر: تصویر جذاب تر از متن است.
۳- اندازه تصاویر: یک اندازه قراردادی استاندارد با سایز مربعی مانند ۶۴۰x۶۴۰ یا ۶۴۰x۴۸۰ یا هر سایز قراردادی دیگر
۴- نسبت تصاویر: رعایت نسبت قراردادی ۱:۱ یا ۴:۳ یا نسبت های استاندارد دیگر و رعایت همیشگی آن
۵- قالب تصاویر: استفاده از تصاویر با یک قالب گرافیکی یکسان
۶- حجم تصاویر: ارسال تصاویر کم حجم شده
۷- برندینگ تصاویر: استفاه از رنگ برند و حک کردن لوگو در تصویر
۸- متن کوتاه: حتما تصاویر یا نوشته ها با یک تیتر جذاب در زیر آن (و نه در پست بعدی) همراه شود.
۹- لینک سایت: حتما لینک سایت با یک خط، فاصله از تیتر و یک خط فاصله از خط آخر (برندینگ لاین) قرار گیرد. این خط های اضافه از خطای انگشت زدن اشتباهی کاربر جلوگیری می کند.
۱۰- اسم کانال در خط برندینگ: در آخر هر پست با یک خط فاصله از بالا و با علامت @ اسم کانال و یا بات تبلیغ شود. علامت @ باعث تبدیل شدن عنوان کانال یا ربات تلگرام به لینک می شود.
۱۱- نوشتن اسم ربات تلگرام: از آنجا که نام کانال همواره در بالای پست درج می شود می توان از خط آخر (برندینگ لاین) برای لینک به ربات تلگرام استفاده کرد.
۱۲- امضای یکسان: خط آخر یا امضای اثر باید در همه پیام ها یکسان باشد.
۱۴- لینک ویدیو: استفاده از لینک ویدیوی آپارات برای مخاطبین ایران یا Youtube برای مخاطبین خارجی
۱۵- ساعت ارسال: پست ها با توجه به آمار، بهترین زمان جذب مخاطب تعیین شده و در ساعات مشخص ارسال شود. مثلا ۱۲ ظهر و ۶ عصر
۱۶- تنها یک نقطه در خط آخر: در صورتی که آخرین خط با حروف فارسی شروع می شود لازم است بعد از آن در یک خط جدید یک نقطه اضافه شود.
۱۷- انتشار ماشینی: توصیه می شود با طراحی ربات تلگرام سفارشی در طراحی وب ایران یک سیستم خودکار هوشمند، وظیفه انتشار اخبار، اطلاعات و تبلیغات شما را با قالب یکسان در زمان های مشخص بر عهده بگیرد.

ادامه این مقاله را می توانید در تاثیر تلگرام بر سئو سایت - قسمت دوم مشاهده فرمایید.

عضویت در خبرنامه:

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید.

تیم طراحی سایت داکا از فارغ التحصیلان آکادمیک و با تجربه تشکیل یافته است که به ارائه خدمات با بهترین کیفیت می پردازد ، برای اطلاع از خدمات ویژه طراحی سایت داکا در دنیای وب از مشاوره رایگان داکا استفاده کنید.

آماربازدید کنندگان

امروز 0

دیروز 10

این هفته 35

این ماه 178

کل بازدیدکنندگان 1218

تماس با ما

برای اطلاع از خدمات ویژه طراحی سایت داکا در دنیای وب با ما تماس حاصل فرمایید.

فروش : 6969228 - 0912

پشتیبانی:   2985868 - 0937

ایمیل : info@dakawebdesign.ir

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت نزد گروه طراحی وب سایت داکا محفوظ است.

Search